Powered By Blogger

суббота, 23 февраля 2013 г.

დავალება 2

  მეორე დავალების შესასრულებლად თქვენ თავად უნდა შეარჩიოთ და აღწეროთ კონფლიქტური სიტუაცია თქვენი გამოცდილებიდან. შეიძლება ეს კონფლიქტი უშუალოდ თქვენ გეხებათ ან თქვენს გარემოცვაში განვითარდა. მნიშვნელოვანია, რომ გამოიყენოთ კონფლიქტის გადაჭრის ექვსსაფეხურიანი მოდელი
ჩევენ ვიცით კომფლიქტის გადაჭრის ექვსაფეხურიანი მოდელი,რომელიც გვეხმარება პრობლემის ადვილად მოგვარებაში.მე შემოგთავაზებთ  კომფლიქტის გადაჭრის ექვსაფეხურიან მოდელს:
1) მოთხოვნები:  S1  და  S2
2)კომფლიქტის   განსაზღვრა
3)კომფლიქტის გადაჭრის გზები
            ა)
           ბ)
           გ)
4)გადაჭრის გზების შეფასება: S1 და S2
5)საუკეთესო გზის არჩევა
6)გადაჭრის ეფექტურობის შეფასება
 
              მინდა გავიხსენო ერთი ამბავი,რომელიც ჩემზე ძალიან ცუდად მოქმედებს.ჩემს ეზოში ცხოვრობს ერთი  გონებაშეზღუდული ბავშვი.მასაც სურს ბავშვებთან თამაში და გართობა,მაგარამ მას ბავშვები არ იკარებენ.აღიზიანებენ ამ ბავშვს .ჩემზე ეს ყოველთვის ცუდათ მოქმედებს.მე ვცდილობ აუხსნა ბავშვებს,რომ ეს არ არის ნორმანული საქციელი,მჭირდება იმის ახსნა,რომ მიუხედავად მისი გონებაშეზღუდულობისა მასაც აქვს უფლება თამაშის.მინდა აუხსნა ბავშვებს ის რომ ეს ბავშვი კიდევ უფრო დაიჩაგრება და აგრესიული გახდება თუ არ ვათამაშებთ.ბავშვები ფიქრობენ რომ ის ხელს უშლით თამაშის დროს და არ იცის ნორმანულად თამაში
 
        1)S1-ათამაშონ უნარშეზღუდული  ბავშვი    
       2)S2-არ ითამაშოს  უნარშეზღუდულმა ბავშვმა
       3)კონფლიქტის გადჭრის გზები
                 
          ა)უფროსი ადამიანი ჩაერიოს,ორივე მხარე შეარიგოს და პრობლემა მაგვაროს.ასე ორივე მახრე კმაყოფილი იქნება.ითამაშებენ ერთად.უფროსის სიტყვას დიდი მნიშვნელობა აქვს  ბავშვისთვის.ჩემი აზრით ყველა შვილისითვის მშობლის სიტყვა კანონია  და თუ მშობელი ეტყვის ბავშვს  რომ ეს ბავშვი არ უნდა დაიჩაგროს და არ უნდა გავრიყოთ ალბათ გაიგებენ ამას.
 
         ბ)ბავშვები შეთახმდნენ ,ის ბავშვი აღარ გამოაჩენს აგრესიას და თამაშის მსვლელობისას  არ შეუშლის ხელს.ბავშვები აღარ გაბრაზდებიან და ათამაშებენ.ორივე მახრე დამეგობრდება და მოგებული იქნება ყველა ბავშვი.
 
         გ)ბავშვებმა არ იციან როგორი  ის ბავშვი სულით.არის განათლებული ის გეოგრაფის ფლობს  უმაღლეს დონეზე.ამითომ ბავშვებს უნდა ჩაუტარდეთ ტრენინგები სადაც გაიგებენ როგორ უნდა მოექცნენ  უნარშეზღუდულ ბავშვებს.ისინი ჩვენ გვგავან და უკეთესებიც არიან ჩვენზე .როცა გაიგებენ ყველაფერს აღარ გააკეთებენ ცუდს.მათ სჭირდებათ ინფორმაციის წყარო ,   ინფორმაცის წყარო რომ ექნებათ აღარ მოიქცევიან ეგრე.
                
  4)ამ  ვარიანტებიდან ყველას კარგ შედეგამდე მივყავართ.ორივე მხარე კმაყოფილია.და არავინ ზიანდება.
 
 5) ყველაზე  კარგი ვარიანტი არის ა) რადგან ეს ორივე მხარისათვის  კარგი.      დაფიქრდებიან  თავიანთ შეცდომაზე და მიხვდებიან რომ შეცდომა დაუშვეს  აღიარებენ და ამ ბავშვს მიიღებენ.მშობლები არ დაუშვებენ ესეთი რამე კიდევ განმეორდეს თუ კიდევ განმეორდა სხვა ზომებს მიიღებენ.ამიტომ ყველაზე კარგი ვარიანტი ესაა.
 
6)გადაჭირა პრობლემა ორივე მახრე კამყოფილია.  ორივე მხარე მეგობრულად არიან ერთმანეთან.დღეს დღეობით მეგობრობენ.როგორც და ძმა ისე უფრთხილდებიან.



ერთმანეთს.თუ რამე თქვეს ამ ბავშვზე გამოექომაგებიან და არავის ათქმევინებენ ზედმეტს.ერთმანეთის იცავენ ეს ბავშვები

Комментариев нет:

Отправить комментарий